|
www.warsztatgames.fora.pl WarsztatGames
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:43, 25 Sty 2012 Temat postu: Side Shooter |
|
|
Side shooter przypominający soldata. Głównym elementem wpływającym na rozgrywkę jest fakt, że całość gry rozgrywa się pod ziemią w makaronie tuneli. Nie ma żadnego globalnego światła i gracze muszą polegać na świetle spotowym. Kolejną ważna sprawą jest zmniejszona grawitacja, która wpływa na wszystkie elementy sceny. Istotnym elementem rozgrywki jest fakt, że gracze są podzieleni na klasy: medyk, saper, żołnierz, snajper, inżynier. Ich obecność jest głównym czynnikiem modyfikującym gameplay. Cała plansza jest wypełniona elementami modyfikowalnymi czyli: zaporami, bunkrami, zapadliskami itd więc gracze mogą wpływać na budowę planszy(tylko w prosty sposób przewidziany przez twórców). Saper może wysadzić jedną z zapór odcinając jedno z przejść dla przeciwnika a inżynier wybudować pomocniczy bunkier z stacjonarnym działkiem.
Oprócz standardowych trybów jak np: capture the flag mamy tryb misji czyli przed graczami jednej z drużyn zostaje postawione zadanie np: kradzież cennego przedmiotu i przy pomocy windy przewiezienie go w bezpieczne miejsce w określonym limicie czasowym. Po drodze musi pokonywać różne zapory typu blokady niepozwalające windzie na dalszą podróż czy zdobywać kolejne przyczółki. Można to porównać do trybów gry znanych z Enemy Territory.
Ten sam pomysł może także przerzucić na widok top-down.
Dodatkowo kilka trybów single z botami jak np przebrnięcie przez daną sekwencje tuneli w danym czasie czy misja, w której zadaniem gracza jest przekradnięcie się w strzeżone miejsce tak aby nie zostać zauważonym przez patrolujące teren roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:04, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wiesz, że inżynier i saper to to samo?
Co do samej gry to mam wątpliwości. Jako że nie będzie jasnego podglądu sytuacji (ograniczenie widoczności), gra raczej nie przyjmie się dobrze w szerszych kręgach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:49, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie chciałem tutaj trochę rozróżnić między wybuchami a budowaniem. Można zawsze połączyć w jedną klasę. Wiem, że w wielu grach to to samo bo w ET grałem dobre kilka lat a właściwie ciągle gram
Cytat: |
Co do samej gry to mam wątpliwości. Jako że nie będzie jasnego podglądu sytuacji (ograniczenie widoczności), gra raczej nie przyjmie się dobrze w szerszych kręgach.
|
No właśnie o to chodzi. W grach 2D często jest za dobry widok i widać gracza z ogromnej odległości. Zawsze można dodać flary itp, główne założenie braku dziennego światła to ograniczyć widok(testy, testy ,testy), jak będzie za mały można pokombinować. Dodać do tego zręcznościowy system walki i może być fajna gra. Wiele osób lubi też szybkie zręcznościowe wersje 2D shooterów, sam w soldata ze znajomymi pykałem kilka lat. Kluczem do sukcesu byłaby dynamiczna rozgrywka, bez tego rzeczywiście gra leży na podłodze i błaga o dobicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:57, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak ma być szybka akcja to podział na klasy wydaje mi się być nietrafiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:06, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Grałeś w ET? Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et. Prosta sytuacja: Na barierę założona plante, masz 20sec na rozminowanie. Musisz szybka zasuwać od spawna aby zdążyć+tutaj nie ma obustronnego kampienia, atakujący muszą iść do przodu. Liczy się team. +dzięki zmniejszonej grawitacji zasuwasz całkiem szybko. Poza tym obecność choćby meda to podnoszenie towarzyszy. Dodatkowo można dodać także xp, rangi i bonusy za multikille itd Szyba akcja będzie na pewno cały problem aby zrobić to grywalne bo to wymaga dobrych decyzji choćby w budowie mapy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:23, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Will napisał: | Grałeś w ET? Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et. | Grałeś w UT? Ja grałem we wszystkie wymienione i najszybsza akcja jak dla mnie jest w Unrealu.
Z twojego opisu wygląda na to, że chcesz zrobić podziemne ET w 2D. IMHO to się nie uda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Śro 18:16, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysł według mnie nie trafiony. Jest już wiele tego typu gier. Jeżeli chcesz postawić na klasy i team wybierasz Metal Assault, jeżeli szybkość i zręczność Soldat.
Co do "nowego" trybu gry. Odgrzewany kotlet. Capture the Flag z tym, że zamiast flagi jest to jakaś inna rzecz. --
Ograniczenie widoczności. Hmmm zastanówmy się. Będziemy szybko lecieć mało widzieć i..... Mijać przeciwników a oni nas. --
Skakanie - To jest pomyłka z deka. Błąd rzeczowy. Skakanie w podziemiach? Nie wyobrażam sobie obniżonej grawitacji i skakania po 5 metrów zawadzając głową o sufit. --
No i klasy. Snajper w podziemiach, gdzie ma strasznie ograniczony widok (i nie kampi (chyba od tego jest klasa snajper, chyba, że się mylę)), lata na planszy ze snajpą i wali do przeciwników z włączoną lunetą którzy stają na drugim końcu a go nie widzą (zresztą nie wiem jak on by ich widział). Mija się tutaj założenie kim jest snajper w realu a kim ma być w grze, bo szczerze nie mam pojęcia jaki jest jego cel. --
Przykro mi mówić, ale projekt jest dla mnie trochę pomylony. Nie widzę, tutaj nic ciekawego, co mogło by mnie do niego przykuć.
@Xirdus udać to się uda, ale nie będzie bardzo grywalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:45, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jestem za shoterem z podziałem na klasy z ograniczonym widokiem, ale nie side shoterem. Jak ja to ewentualnie widzę? A graliście w kultową serię Commandos? No więc coś na tej zasadzie, tylko przeniesione na shotera gdzie każdy kotroluje jednego komandosa. Przy czym:
1. Nie action shoter, a tactical shoter
2. Ograniczenie widoczności nie przez podziemia a przez to, że komandosi mają ograniczony widok (snajper ma lunetę więc widzi więcej, każdy może nosić też lornetkę). Miejsca "ciemne" wymagające latarek/noktowizora są ok, ale w ograniczonym zakresie
=== EDIT ===
Właśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszego posta... w sumie zmieniam zdanie. Ale:
1. Nie może być zmniejszonej grawitacji (nie w makaronie tuneli)
2. Nie action, a tactical (ze względu na małą widoczność)
Co do snajpera - akurat klasa doskonała. Każdy gracz generuje światło spotowe, nie tylko sam sniper. Widzimy latarki innych i ich ściągamy. Znalezienie takiego snajpera nie jest trywialne dopóki z bunkra nie wyjdzie (a więc obowiązkowo ograniczona ilość ammo w snajperce i ograniczone możliwości noszenia ciężkiej broni przez snipera - niech czasem wyjdzie z bunkra po ammo i będzie wtedy bezbronny). Do tego jeśli by to osadzić w realiach współczesnych to co za problem założyć termowizyjną lunetę na karabinie snajperskim?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hashedone dnia Śro 20:50, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:03, 25 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Xirdus napisał: | Will napisał: | Grałeś w ET? Grałem w cody, medale, csy i inne cholerstwa i nigdzie akcja nie jest tak szybka jak w et. | Grałeś w UT? Ja grałem we wszystkie wymienione i najszybsza akcja jak dla mnie jest w Unrealu.
Z twojego opisu wygląda na to, że chcesz zrobić podziemne ET w 2D. IMHO to się nie uda. |
Hmm. grałem w unreal'a i dalej twierdzę, że akcja w et jest szybsza jeśli mapa ma tyle ludzi na ile jest stworzona. Podziemne et z typu rozgrywki bardziej, chodzi o fakt, że gra wymagałaby od gracza kooperacji z innymi gdzie cel>fragi.
Cytat: | Jeżeli chcesz postawić na klasy i team wybierasz Metal Assault, jeżeli szybkość i zręczność Soldat. |
A jeśli chcę jedno i drugie to co mam wybrać? Ten metal zresztą denny strasznie jak dla mnie.
Cytat: | Co do "nowego" trybu gry. Odgrzewany kotlet. Capture the Flag z tym, że zamiast flagi jest to jakaś inna rzecz. -- |
Poczytaj o ET, to nie jest żadne inne capture the flag.
Cytat: | Ograniczenie widoczności. Hmmm zastanówmy się. Będziemy szybko lecieć mało widzieć i..... Mijać przeciwników a oni nas. --
Skakanie - To jest pomyłka z deka. Błąd rzeczowy. Skakanie w podziemiach? Nie wyobrażam sobie obniżonej grawitacji i skakania po 5 metrów zawadzając głową o sufit. -- |
skaczesz do przodu nie do góry, poza tym można sam skok kontrolować bronią. Jak pisałem ograniczenie widoczności po testach tak aby widoczność była utrudniona i wymagała spostrzegawczości. Każdy gracz wyposażony w spot'a przecież to na pewno go nie miniesz.
Cytat: | No i klasy. Snajper w podziemiach, gdzie ma strasznie ograniczony widok (i nie kampi (chyba od tego jest klasa snajper, chyba, że się mylę)), lata na planszy ze snajpą i wali do przeciwników z włączoną lunetą którzy stają na drugim końcu a go nie widzą (zresztą nie wiem jak on by ich widział). Mija się tutaj założenie kim jest snajper w realu a kim ma być w grze, bo szczerze nie mam pojęcia jaki jest jego cel. -- |
Tunele nie zawsze są kręte są tam też proste części. Snajper miałby lunetę z noktowizorem i trochę większy zasięg widoczności niż reszta.
Cytat: | === EDIT ===
Właśnie przeczytałem jeszcze raz pierwszego posta... w sumie zmieniam zdanie. Ale:
1. Nie może być zmniejszonej grawitacji (nie w makaronie tuneli)
2. Nie action, a tactical (ze względu na małą widoczność) |
Generalnie pomysł mi przyszedł na zmniejszoną grawitacje po przeczytaniu jakiejś książki gdzie bohaterowie bardzo szybko się poruszali po podziemnym terenie dzięki długim skokom i używaniu różnych broni do sterowania będąc już w locie. W sumie nie myślałem nad wersją w formie tactical(z trybem misji o którym pisałem), pomysł jest dość hmm interesujący.. tylko czy taka gra już nie istnieje?(nie wiem, nie sprawdzałem więc pytam )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|