|
www.warsztatgames.fora.pl WarsztatGames
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ShadowDancer
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:03, 21 Sty 2012 Temat postu: Gra typu action/adventure. |
|
|
Prosta sprawa:
Wielkie zamczysko, w środku nawiedzony książę i pojmana księżniczka. Przed nami (losowo generowany) labirynt, wypełniany najróżniejszymi potwornościami. Gracz zdobywa różne przedmioty/ złoto, które upłynnia w sklepie, a także klucze, którymi otwiera drzwi itp. Widzę to jako zestaw z góry przygotowanych pokoików, w każdym jakaś zagadka / przeciwnicy itp. poskładanych w labirynt.
Gracz ma godzinę na przedostanie się przez labirynt i uwolnienie księżniczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:30, 21 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm.. Jedno zasadnicze pytanie. Generowanie tego labiryntu? Jak to widzisz(ogólnie)? Jaka forma optymalizacji dla takiego dynamicznego świata. Co z meshami kolizyjnymi? Generowanie lodów dynamicznie dla większych meshy? Jak by to wyglądało jeśli chodzi i czas generowanie czegoś takiego.
Zakładam, że piszesz o projekcie 3d.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ShadowDancer
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:57, 21 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
3D, 2D to nie ma chyba większego znaczenia w tym przypadku (poza oczywiście wrażeniami z gry).
Cytat: | Widzę to jako zestaw z góry przygotowanych pokoików, w każdym jakaś zagadka / przeciwnicy itp. poskładanych w labirynt.
|
Nie skupiam się na aspektach technicznych - niech nad tym zastanawiają się mądrzejsi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:25, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
@Will: Premature optimization is a root of each evil. Generowanie proceduralne nie byłoby w tym projekcie wąskim gardłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:38, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No trudno powiedzieć bo.. nie mogę sobie wyobrazić budowy tego świata(Troszkę za mało informacji). Jak bardzo byłby skomplikowany tzn czy te kawałki byłyby jakimiś prostymi korytarzami z także losowym wnętrzem czy coś bardziej skomplikowanego jak np: różnicę wysokości/różne formy budowy(jaskinie/lochy/ itd i to wszystko jakoś łączone). No i hmm ile trzeba by zrobić takich segmentów, czy całość z założenia miałaby być mocno powtarzalna a główny problem stanowiłyby różnice w pułapkach i ułożeniu? Nie mam broń Bożę nic do projektu bo mi się akurat całkiem podoba ale jestem ciekaw jak to sobie dokładniej wyobrażasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ShadowDancer
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:59, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Proste: Pokój ma dowolną określoną liczbę wyjść (1 - 4), możliwe lokalizacje skrzyni ze skarbem, możliwe spawn pointy potworów (gatunki, ilość).
Pokoje z zagadkami - np. są drzwi i trzeba mieć klucz, stąpać po określonych płytkach, można by ich wymyślić trochę, obracać o 90 stopni itp.
W moim zamyśle pokój jest wielkości mniej więcej ekranu, a składać się może np. z kafelków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Nie 13:47, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Według mnie. Zrobił bym to w 2D, dlaczego? Gra zapowiada się na casual i chyba ta gra głównie by celowała w przedział wiekowy x>13 i kobiety 30+ . 2D z prostą miłą dla oka grafiką, lub robimy coś ala Amnesia, co według mnie mija się trochę z celem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 16:26, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Też uważam, że grafika 2D miła dla oka. Grałeś może w lost valley? Nie wydaje mi się, żeby to był casual, mimo bajkowej grafiki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ShadowDancer
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:09, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Coś prostego na początek było by w sam raz - właśnie coś typu casual. Pozwoliło by sprawdzić możliwości teamu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xevaquor
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:48, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysł osobiście bardzo mi się podoba, chętnie bym w coś takiego zagrał, tylko że raczej bardziej mrocznie bym to widział, niż cukierkowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|