Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gra typu action/adventure.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowDancer




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:03, 21 Sty 2012    Temat postu: Gra typu action/adventure.

Prosta sprawa:
Wielkie zamczysko, w środku nawiedzony książę i pojmana księżniczka. Przed nami (losowo generowany) labirynt, wypełniany najróżniejszymi potwornościami. Gracz zdobywa różne przedmioty/ złoto, które upłynnia w sklepie, a także klucze, którymi otwiera drzwi itp. Widzę to jako zestaw z góry przygotowanych pokoików, w każdym jakaś zagadka / przeciwnicy itp. poskładanych w labirynt.

Gracz ma godzinę na przedostanie się przez labirynt i uwolnienie księżniczki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:30, 21 Sty 2012    Temat postu:

Hmm.. Jedno zasadnicze pytanie. Generowanie tego labiryntu? Jak to widzisz(ogólnie)? Jaka forma optymalizacji dla takiego dynamicznego świata. Co z meshami kolizyjnymi? Generowanie lodów dynamicznie dla większych meshy? Jak by to wyglądało jeśli chodzi i czas generowanie czegoś takiego.
Zakładam, że piszesz o projekcie 3d.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowDancer




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:57, 21 Sty 2012    Temat postu:

3D, 2D to nie ma chyba większego znaczenia w tym przypadku (poza oczywiście wrażeniami z gry).

Cytat:
Widzę to jako zestaw z góry przygotowanych pokoików, w każdym jakaś zagadka / przeciwnicy itp. poskładanych w labirynt.


Nie skupiam się na aspektach technicznych - niech nad tym zastanawiają się mądrzejsi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:25, 22 Sty 2012    Temat postu:

@Will: Premature optimization is a root of each evil. Generowanie proceduralne nie byłoby w tym projekcie wąskim gardłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:38, 22 Sty 2012    Temat postu:

No trudno powiedzieć bo.. nie mogę sobie wyobrazić budowy tego świata(Troszkę za mało informacji). Jak bardzo byłby skomplikowany tzn czy te kawałki byłyby jakimiś prostymi korytarzami z także losowym wnętrzem czy coś bardziej skomplikowanego jak np: różnicę wysokości/różne formy budowy(jaskinie/lochy/ itd i to wszystko jakoś łączone). No i hmm ile trzeba by zrobić takich segmentów, czy całość z założenia miałaby być mocno powtarzalna a główny problem stanowiłyby różnice w pułapkach i ułożeniu? Nie mam broń Bożę nic do projektu bo mi się akurat całkiem podoba ale jestem ciekaw jak to sobie dokładniej wyobrażasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowDancer




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:59, 22 Sty 2012    Temat postu:

Proste: Pokój ma dowolną określoną liczbę wyjść (1 - 4), możliwe lokalizacje skrzyni ze skarbem, możliwe spawn pointy potworów (gatunki, ilość).
Pokoje z zagadkami - np. są drzwi i trzeba mieć klucz, stąpać po określonych płytkach, można by ich wymyślić trochę, obracać o 90 stopni itp.

W moim zamyśle pokój jest wielkości mniej więcej ekranu, a składać się może np. z kafelków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estivo




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żabów

PostWysłany: Nie 13:47, 22 Sty 2012    Temat postu:

Według mnie. Zrobił bym to w 2D, dlaczego? Gra zapowiada się na casual i chyba ta gra głównie by celowała w przedział wiekowy x>13 i kobiety 30+ . 2D z prostą miłą dla oka grafiką, lub robimy coś ala Amnesia, co według mnie mija się trochę z celem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 16:26, 22 Sty 2012    Temat postu:

Też uważam, że grafika 2D miła dla oka. Grałeś może w lost valley? Nie wydaje mi się, żeby to był casual, mimo bajkowej grafiki Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ShadowDancer




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:09, 22 Sty 2012    Temat postu:

Coś prostego na początek było by w sam raz - właśnie coś typu casual. Pozwoliło by sprawdzić możliwości teamu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xevaquor




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:48, 26 Sty 2012    Temat postu:

Pomysł osobiście bardzo mi się podoba, chętnie bym w coś takiego zagrał, tylko że raczej bardziej mrocznie bym to widział, niż cukierkowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Pomysły gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin