|
www.warsztatgames.fora.pl WarsztatGames
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:08, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Na razie nie widać tego doc'a.. Czekamy do soboty bo dłużej nie można tego przeciągać. Potem albo ktoś inny weźmie się za doc'a do tego i zrobi jakąś swoją wersje na pon lub jeśli nie będzie chętnych ja rozpiszę swój pomysł też na pon. Jakby to nie wyszło w pon wybierzemy technologie+rozdzielimy ogólne "role".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:28, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, na jutro będzie. Sprawy szkolne przeciągnęły się bardziej niż zakładałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Pią 14:18, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Pozostaje nam czekać do jutra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:21, 10 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Starałem umieścić się wszystko o czym myślałem (a podczas pisania tego myślałem jeszcze więcej niż do tej pory).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SnowyMan
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:39, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mmm no nie jest to do końca tak jak sobie wyobrażałem, ale mi podchodzi (może poza tą opcją anty-camp (przecież jak gracz dostanie takie info to się poruszy o pixel i może dalej kampić ^^)) Pytanie podstawowe -> kiedy to głosowanie?
Ps.
Aha może jeszcze jakieś skille specjalne dowódców mechów albo specjalizacje? Przydałoby się też żeby podzielić bronie na dwie kategorie mechaniczne i 'futurystyczne mega lasery' (nazwa do zmiany), które zamiast amunicji zużywałyby zapas mocy silnika.
Ps2.
Wiem, że jak każdy zacznie zgłaszać swoje ulepszenia to się zrobi niezły burdel więc może przejdźmy już do głosowania nad technologią xd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:47, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zanim przejdziemy do głosowania nad technologią mam istotne pytanie.. Czym różniłyby się kolejne turnieje? Samą budową mapy, jakieś dodatkowe przeszkody na każdej, levele dynamiczne czy statyczne? Jest to niewiarygodnie istotne jeśli chodzi o technologie a nie ma o tym w ogóle mowy. Nie ma też informacji ile max graczy w trybie sieciowym i jak wielkie mają być same mapy. Brakuje też informacji co co fizyki.. nie ma jej zupełnie i jedynymi ruchomymi obiektami będą mechy? Przydałyby się jakieś proste szacunki.
@SnowyMan Dyskusja co do rozwoju będzie w nowym temacie, uzyskam te informacje i robię temat do głosowania nad technologią tylko muszę mięć punkty zaczepienia dla "treści" tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:08, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
SnowyMan napisał: | Mmm no nie jest to do końca tak jak sobie wyobrażałem, ale mi podchodzi (może poza tą opcją anty-camp (przecież jak gracz dostanie takie info to się poruszy o pixel i może dalej kampić ^^)) |
No to trzeba będzie zrobić tak, że trzeba się ruszyć o co najmniej ileś tam (pół szerokości mecha na przykład). Głównym celem tego mechanizmu jest wykluczenie z gry mechów, którym skończyła się energia.
SnowyMan napisał: | Aha może jeszcze jakieś skille specjalne dowódców mechów albo specjalizacje? |
Myślę że nie. W założeniu każdy ma być każdemu równy.
SnowyMan napisał: | Przydałoby się też żeby podzielić bronie na dwie kategorie mechaniczne i 'futurystyczne mega lasery' (nazwa do zmiany), które zamiast amunicji zużywałyby zapas mocy silnika. |
Będą oczywiście i takie i takie.
SnowyMan napisał: | Wiem, że jak każdy zacznie zgłaszać swoje ulepszenia to się zrobi niezły burdel |
http://www.youtube.com/watch?v=BbbTLQO-iV0
Im więcej dyskusji tym lepiej.
Will napisał: | Czym różniłyby się kolejne turnieje? Samą budową mapy, jakieś dodatkowe przeszkody na każdej, levele dynamiczne czy statyczne? |
Kolejne turnieje różniłyby się trybem gry (choć zdecydowanie przeważałby classic), mapami, przeciwnikami. Mapy byłyby raczej statyczne, może z ograniczonym niszczeniem terenu. Fizyka ograniczałaby się do odrzutów przy wybuchach.
Will napisał: | Nie ma też informacji ile max graczy w trybie sieciowym i jak wielkie mają być same mapy. |
Nie jestem w stanie na obecnym etapie tego określić. Trzeba będzie porobić techdema.
Generalnie w docu opisałem wszystko oprócz samego gameplayu, bo nie mam zbytnio doświadczenia i nie wiem jak to ostatecznie miałoby wyglądać. Poza tym na pewno po drodze będziemy to kilkanaście razy zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:24, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
A czemu ograniczać się co do fizyki? Niszczenie terenu mogło by wzbogacić rozgrywkę... Prawdopodobnie jako że 2D to i tak użyjemy Box2D do tego więc można spróbować go wykorzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:38, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie jestem zbytnio do tego przekonany, ale żeby powiedzieć tak albo nie trzeba by to zobaczyć w praktyce.
Co myślicie o zrobieniu jakiejś bazy do robienia modów? Coś jak Amx Mod do CS-a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SnowyMan
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:07, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie może być wszystko, bylebyśmy nie przesadzili bo to ma się jeszcze dać napisać
Ale tak odnośnie tej bazy dla modów, nie lepiej po prostu interface dla addonów w Lua? Myślę, że tak byłoby znacznie prościej. No i podstawowe pytanie -> czy jest sens sobie dodawać pracy, gdy możliwe że i tak niewiele osób będzie te mody pisać? Najlepiej zostawmy sobie te bajery na po wyjściu jako tako działającej wersji to się zobaczy co jest sens dorabiać a co nie ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:41, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
SnowyMan napisał: | Jak dla mnie może być wszystko, bylebyśmy nie przesadzili bo to ma się jeszcze dać napisać |
Raz że da napisać, dwa być grywalne.
SnowyMan napisał: |
Ale tak odnośnie tej bazy dla modów, nie lepiej po prostu interface dla addonów w Lua? |
O to mi chodzi.
SnowyMan napisał: |
czy jest sens sobie dodawać pracy, gdy możliwe że i tak niewiele osób będzie te mody pisać? |
Skrypty mogą się przydać przy map designie. Ale odłóżmy to na później, dopisanie tego w zaawansowanej fazie projektu nie jest aż tak trudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mwojt
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Sob 21:39, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Zamiast opisu ja bym raczej oczekiwał prostych szkiców np. interfejs, wielkość robota i taki ogólny wygląd wszystkiego, bez tego każdy może sobie to wszystko inaczej wyobrażać (rozbieżności w interpretacji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:40, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Dobra dobra ktoś tu jedzie na zbyt dużym biegu. Można dodać pełną dynamikę sceny z box2D ale silnik fizyczny nie zsynchronizuje danych między graczami. Chyba już to pisałem ale wystarczy zerknąć na gry typu
ET czy moh, nie ma tam dynamicznych obiektów sceny czyli ciał sztywnych. Jest tu temu bardzo prosty powód, takie obiekty są trudne do synchronizacji. Dodanie możliwości modów to ogromna ilość dodatkowej roboty, najprostszą linią jest napisanie wszystkiego pod konkretną grę, nie da się na tym zrobić nic innego ale tak jest najszybciej. Gra to będzie multi na minimum kilka osób + obecność "inteligentnych botów" i mamy wystarczający poziom trudności. Zaraz napiszę temat z wyborem technologii.
@edit mwoj tak by było najlepiej, ja sobie również takiej gry nie wyobrażam w 2D a raczej jakby to miało dobrze wyglądać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Will dnia Sob 21:42, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:57, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Co do modów nie jest to też bardzo trudne, jeśli się do tego dobrze podejdzie. Bardzo wygodne jest podejście napisania cora do modowania, a wtedy podstawowa wersja gry jest tak na prawdę rozprowadzanym modem.
Co do dynamiki sceny to to nie jest problem. Wszystko liczysz i na serwerze i na kliencie. Klient wyświetla wszystko od razu, tak, żeby było 60 fps. Synchronizację robi się tak, żeby było stałe 25fps - jak przyjdzie stan mapy z sieci, robisz dokładną korekcję lokalnego stanu gry. Różnica między czasem trwania klatki a częstotliwością klatek transferowanych to mniej niż 0,025s - dla gracza niezauważalne, a obraz dalej płynny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|