|
www.warsztatgames.fora.pl WarsztatGames
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:08, 11 Lut 2012 Temat postu: Wybór technologii: Dyskusja |
|
|
Tutaj wszelkie dyskusje, kłótnie itd dotyczące technologii dla projektu.
bazowy doc do projektu: [link widoczny dla zalogowanych]
Można pisać swoje przemyślenia itp Konkretne decyzje piszemy w osobnym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nobody
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:50, 11 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Odnośnie edytora: osobiście zamiast WinForms proponowałbym WPF. Oczywiście jeśli jesteśmy gotowi odpuścić sobie możliwość uruchomienia edytora na innych systemach niż windows. Ogólnie według mnie pisanie jakiejkolwiek aplikacji typu edytor w C# to bajka ([link widoczny dla zalogowanych]).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:10, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Bajka w sensie? WPF mi osobiście nie podchodzi ale w sumie mi lotto. Całość i tak będzie kompletnie niezależna od samej gry więc nie ma to żadnego znaczenia czy całość będzie w winforms czy wpf.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nobody
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:37, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Bajka w sensie, że pisanie jest b. przyjemne (choć to chyba w dużej mierze cecha C# i cudownego IDE). W WinForms też się przyjemnie pisało.
Poza tym XAML wydaje mi się fajny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:46, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No tak w c# bardzo prosto się piszę i niesamowicie łatwo całość połączyć z gotowym rendererem w c++. Na razie co do edytora to gdybania. Zobaczymy kto się zgłosi do jego pisania i zapewne ta osoba po konsultacji podejmie decyzje w czym pisać(o ile ta decyzja będzie logiczna i całość będzie można łatwo połączyć z całym systemem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:45, 12 Lut 2012 PRZENIESIONY Nie 15:56, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Co ma sieć do fizyki? Można rozprawiać na temat tego, że jeśli gra ma dynamiczne środowisko, trzeba przesyłać dużo informacji o obiektach. Ale jak my będziemy te informacje obliczać to już nie ma znaczenia. A fizyka być musi, pytanie tylko jak bardzo ograniczona.
//Przeniosłem aby temat do wyboru pozostał "czysty"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nobody
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:57, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja chętnie mogę się podjąć zadania pisania edytora. Jest to jedno z moich ulubionych zadań
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:03, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
@hashedone Tak aby się upewnić. Będziesz chciał zająć się siecią? Jeśli tak to dla mnie nie ma problemu z ilością danych czy mocną fizyką. Jeśli tylko tak sugerujesz to poszperaj trochę po necie, tu nie chodzi o ilość przesłanych danych tylko choćby o latency.
@nobody good Jeśli nie będzie jakiś problemów to możesz się tym zająć. A w czym już to napiszesz to twoja broszka ważne aby całość była niezależna od silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Nie 16:48, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Co do sieci to też chętnie bym ją wziął, lecz wiele muszę się z niej nauczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxGarden
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 17:00, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja również się zgłaszam do sieci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:15, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
@Will - jeśli będzie trzeba to mogę i sieć pisać, mi to (prawie) lotto. Akurat osobiście za siecią nie przepadam i wolał bym żeby robił to choćby MaxGarden, ale też trochę się na tym znam i wiem co to latency i jak to można korygować. I wiem jaki ma związek z fizyką. Ciągle trzymam przy swoim - nie ma znaczenia jak fizyka jest liczona, tylko jak dużo danych modyfikuje. Uważasz że to czy odbijającą się piłkę w pongu będziesz poruszać boxem czy własną fizyką ma wpływ na to ile danych musisz wysłać (bo mi się wydaje że gracz do serwera zawsze wysyła tylko input, a serwer do gracza pozycję dwóch paletek i piłki). Ma za to różnicę, czy animowana jest tylko postać, czy także teren. Jedyne czym się nasze opinie różnią to tym, że uważam że mimo wszystko można sobie na trochę więcej pozwolić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:37, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ale Ty tu piszesz o obiektach, które nie są ciałami sztywnymi. W ich przypadku masz oczywiście racje. Ciała fizyczne kontrolowane są przez silnik, który liczy tylko na authoritative server a info leci do graczy. Tylko, że jeśli prześlesz całość jako raw dane będziesz miał zwykłe skoki pozycji i obrotów. Trzeba robić choćby prediction dla velocity aby jakoś to działało. Skoro są już dwie chętne osoby do tego nie ma co dalej się nad tym rozwodzić, zobaczymy jak im to wyjdzie. Czekamy jeszcze na kilka osób, które nie napisały jeszcze swoich wyborów i zaczynamy podział ról.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SnowyMan
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:13, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To my mamy już wybierać? ^^ Ok to ja jeśli można chętnie pogrzebałbym coś przy rendererze (tylko określcie mi dokładnie co ma być, co nie musi itd.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxGarden
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 19:40, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To jeżeli mamy pisać sieć od początku, to powiedzcie na jaki/e systemy ma być to moglibyśmy już zacząć robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nobody
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:35, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Btw. Odnosnie edytora to warto by dodac w rendererze jeszcze mozliowsc renderowania do podanej kontrolki przez HWND (jesli edytor korzystalby z WinForms, WPF). Chyba ze widok scenki mialby byc w jakims lezacym luzem okienku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|