Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna www.warsztatgames.fora.pl
WarsztatGames
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wybór technologii: Dyskusja
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:08, 11 Lut 2012    Temat postu: Wybór technologii: Dyskusja

Tutaj wszelkie dyskusje, kłótnie itd dotyczące technologii dla projektu.

bazowy doc do projektu: [link widoczny dla zalogowanych]

Można pisać swoje przemyślenia itp Konkretne decyzje piszemy w osobnym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:50, 11 Lut 2012    Temat postu:

Odnośnie edytora: osobiście zamiast WinForms proponowałbym WPF. Oczywiście jeśli jesteśmy gotowi odpuścić sobie możliwość uruchomienia edytora na innych systemach niż windows. Ogólnie według mnie pisanie jakiejkolwiek aplikacji typu edytor w C# to bajka ([link widoczny dla zalogowanych]).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:10, 12 Lut 2012    Temat postu:

Bajka w sensie? WPF mi osobiście nie podchodzi ale w sumie mi lotto. Całość i tak będzie kompletnie niezależna od samej gry więc nie ma to żadnego znaczenia czy całość będzie w winforms czy wpf.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:37, 12 Lut 2012    Temat postu:

Bajka w sensie, że pisanie jest b. przyjemne (choć to chyba w dużej mierze cecha C# i cudownego IDE). W WinForms też się przyjemnie pisało.

Poza tym XAML wydaje mi się fajny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:46, 12 Lut 2012    Temat postu:

No tak w c# bardzo prosto się piszę i niesamowicie łatwo całość połączyć z gotowym rendererem w c++. Na razie co do edytora to gdybania. Zobaczymy kto się zgłosi do jego pisania i zapewne ta osoba po konsultacji podejmie decyzje w czym pisać(o ile ta decyzja będzie logiczna i całość będzie można łatwo połączyć z całym systemem).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:45, 12 Lut 2012
PRZENIESIONY
Nie 15:56, 12 Lut 2012    Temat postu:

Co ma sieć do fizyki? Można rozprawiać na temat tego, że jeśli gra ma dynamiczne środowisko, trzeba przesyłać dużo informacji o obiektach. Ale jak my będziemy te informacje obliczać to już nie ma znaczenia. A fizyka być musi, pytanie tylko jak bardzo ograniczona.

//Przeniosłem aby temat do wyboru pozostał "czysty"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:57, 12 Lut 2012    Temat postu:

Ja chętnie mogę się podjąć zadania pisania edytora. Jest to jedno z moich ulubionych zadań Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:03, 12 Lut 2012    Temat postu:

@hashedone Tak aby się upewnić. Będziesz chciał zająć się siecią? Jeśli tak to dla mnie nie ma problemu z ilością danych czy mocną fizyką. Jeśli tylko tak sugerujesz to poszperaj trochę po necie, tu nie chodzi o ilość przesłanych danych tylko choćby o latency.

@nobody good Smile Jeśli nie będzie jakiś problemów to możesz się tym zająć. A w czym już to napiszesz to twoja broszka ważne aby całość była niezależna od silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estivo




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żabów

PostWysłany: Nie 16:48, 12 Lut 2012    Temat postu:

Co do sieci to też chętnie bym ją wziął, lecz wiele muszę się z niej nauczyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxGarden




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 17:00, 12 Lut 2012    Temat postu:

Ja również się zgłaszam do sieci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hashedone




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:15, 13 Lut 2012    Temat postu:

@Will - jeśli będzie trzeba to mogę i sieć pisać, mi to (prawie) lotto. Akurat osobiście za siecią nie przepadam i wolał bym żeby robił to choćby MaxGarden, ale też trochę się na tym znam i wiem co to latency i jak to można korygować. I wiem jaki ma związek z fizyką. Ciągle trzymam przy swoim - nie ma znaczenia jak fizyka jest liczona, tylko jak dużo danych modyfikuje. Uważasz że to czy odbijającą się piłkę w pongu będziesz poruszać boxem czy własną fizyką ma wpływ na to ile danych musisz wysłać (bo mi się wydaje że gracz do serwera zawsze wysyła tylko input, a serwer do gracza pozycję dwóch paletek i piłki). Ma za to różnicę, czy animowana jest tylko postać, czy także teren. Jedyne czym się nasze opinie różnią to tym, że uważam że mimo wszystko można sobie na trochę więcej pozwolić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Will
Administrator



Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:37, 13 Lut 2012    Temat postu:

Ale Ty tu piszesz o obiektach, które nie są ciałami sztywnymi. W ich przypadku masz oczywiście racje. Ciała fizyczne kontrolowane są przez silnik, który liczy tylko na authoritative server a info leci do graczy. Tylko, że jeśli prześlesz całość jako raw dane będziesz miał zwykłe skoki pozycji i obrotów. Trzeba robić choćby prediction dla velocity aby jakoś to działało. Skoro są już dwie chętne osoby do tego nie ma co dalej się nad tym rozwodzić, zobaczymy jak im to wyjdzie. Czekamy jeszcze na kilka osób, które nie napisały jeszcze swoich wyborów i zaczynamy podział ról.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SnowyMan




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:13, 13 Lut 2012    Temat postu:

To my mamy już wybierać? ^^ Ok to ja jeśli można chętnie pogrzebałbym coś przy rendererze (tylko określcie mi dokładnie co ma być, co nie musi itd.) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaxGarden




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 19:40, 13 Lut 2012    Temat postu:

To jeżeli mamy pisać sieć od początku, to powiedzcie na jaki/e systemy ma być to moglibyśmy już zacząć robić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nobody




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:35, 13 Lut 2012    Temat postu:

Btw. Odnosnie edytora to warto by dodac w rendererze jeszcze mozliowsc renderowania do podanej kontrolki przez HWND (jesli edytor korzystalby z WinForms, WPF). Chyba ze widok scenki mialby byc w jakims lezacym luzem okienku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.warsztatgames.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja Ogólna Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin