|
www.warsztatgames.fora.pl WarsztatGames
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:55, 21 Sty 2012 Temat postu: Przemyślenia na temat projektu |
|
|
Co sądzicie ogólnie o całym projekcie. Jak waszym zdaniem powinna całość przebiegać? Może część osób powinna się skupić na silniku, część na edytorze a część na gameplay'u? Może jakiś gotowy silnik? A może w ogóle nie pisać gry tylko stworzyć jakiś silnik? Jeśli gra to single i multi? A może samo multi jak Enemy Territory? 2D/3D? A może coś na kilka platform?
Ogólnie jakie są wasze "techniczne" i bazowe przemyślenia..
UWAGA: przemyślenia, nie będziemy podejmować na razie żadnych decyzji dopóki trwa rekrutacja ale można sobie na te tematy podyskutować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:37, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik vs gra: zdecydowanie tworzymy grę.
2D vs 3D: zdecydowanie 2D - bardziej przystępne dla początkujących.
Single/multi: najlepiej i to i to, ewentualnie sam single - na pewno nie samo multi.
Multiplatformowość: zadowolą mnie wszystkie rodzaje Visty Choć możliwość uruchomienia na Linuksie byłaby fajna - trzeba to uwzględnić przy wyborze technologii.
Organizacja pracy: myślę, że takie coś jak przy WG1 - jest lista ticketów, każdy bierze co chce, co jakiś czas dyskusja nad dalszym losem projektu, ustalenie celów dla następnego milestone'a i potworzenie ticketów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xevaquor
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:53, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wg mnie głównym celem powinno być aby gra byłą atrakcyjna także dla graczy spoza Warsztatu.
Zgadam się z Xirdusem, od siebie dodam tyle:
dobrze gdyby gra działała też na starszych pecetach (żeby w szkole się pochwalić ) ale DX11 i pochodne wtedy odpadają.
Jeśli grafika 2d miałaby być renderowana z modeli to może uda mi się ściągnąć kolegę od Bledera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wem
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:40, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ShadowDancer swoją wypowiedzią w temacie "Gra typu action/adventure." zahaczył bardzo ważny temat:
Będziemy się starać zrobić od razu fajną i rozbudowaną grę, czy początkowo jakąś prostszą aby sprawdzić możliwości drużyn/y?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:10, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Co do tego pytania - jestem przede wszystkim za tym żeby nie gdybać tylko ustalić team(y). Jest nas na forum bodajże 10 osób, nie przybyło nic dzisiaj (co prawda niedziela). Jak już zamkniemy rejestrację (tu zapytam z ciekawości - kiedy?) ustalmy się jak pracę zorganizujemy (kto co programuje/rysuje), wtedy zobaczymy co jesteśmy realnie w stanie osiągnąć, zakładając, że nikt o swoich umiejętnościach nie przesadza (mimo iż wszyscy przesadzają - ze mną na czele;)). Potem trzeba by wybrać grę i napisać działający prototyp jej rdzenia - czyli jeśli wygrałby pomysł Xirdusa (daję za przykład bo najbardziej mi się podoba i mam nadzieję wpłynąć tym na wasze podświadomości), trzeba by zrobić jedną mapkę, napisać proste wyświetlanie, zbindować jakąś fizykę, zrobić 4 rodzaje broni i zobaczyć czy da się na tej mapie w 16 osób grać, a jako że początkowo nie będzie się dało, tak dobierać ilość graczy/wyważać bronie/atrybuty mechów, żeby się grać dało. To będzie już pierwsza "gra" która pokaże możliwości teamu i pozwoli zdecydować o rozmachu tworzonej gry (a że już mniej więcej będzie wiadomo co robimy, będzie się dało określić gdzie ten "rozmach" rozmieścić - w assetach (bo się okaże że nasi graficy wyprzedzają programistów o 3 klasy), czy w mechanice mp (bo mamy mimo że świetnego to tylko 1 grafika, a aż 9 programistów), czy w rozbudowanym sp (bo jedynym kto będzie dawał radę będzie storywriter).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:39, 22 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Jak pisałem na forum czekamy do końca stycznia. Jeszcze nawet nie postarałem się o oficjalne info na stronie więc obecnie są osoby, które od razu się zainteresowały. Obecnie na forum jest zarejestrowanych 12 osób, o ile się nie mylę jeszcze bodajże 2 napisały do mnie ale jeszcze nie zrobiły konta.
Co do skomplikowania projektu, ważne są dwie sprawy: nie może to być gra za prosta bo nie będzie co przydzielić na tyle osób(jakby człowiek się uparł to wszystko się da ale myślę o sensownym sposobie tak aby każdy miał odpowiedni "dział" z dostępnych zadań) i nie może to być jakiś wielki gigant na lata pracy. Jak na razie propozycje są ok i widać, że podchodzi się do tego z sensem więc nie widzę powodu aby określać poziom skomplikowania gry na tym etapie. Jak skończymy rekrutacje każdy kto już przedstawił swój pomysł będzie miał na podstawie feedback'u, który otrzymał od innych przygotować finalną wersje swojego pomysłu a potem demokratycznie wybierzemy, którą grę robimy.
Co do organizacji pracy to tu zależy od tego jaką technologie się wybierze. Jeśli np: wybierze się allegro/sdl/sfml lub w przypadku 3D d3d/opengl(czy coś pełniejszego jak ogre) trzeba będzie ustalić co do danego projektu trzeba będzie dobudować od strony technicznej(gameplay to wiadomo): edytor map, skrypty, zarządzanie sceną, sieć, fizyka itd. Wtedy dopiero po ustaleniu co trzeba napisać będziemy w stanie rozłożyć całość między ludzi w logiczny sposób(najpierw oczywiście zbierze się info kto chciałby się czym zajmować).
Oczywiście z zrobieniem prototypu się zgadzam bo to najważniejsze ale bez pewnego w 100% projektu nie można rozdzielić pracy bo co projekt to inne wymagania. Niech każdy udoskonala swój pomysł przez ten tydzień i przygotuje do niego tyle informacji pozwalające określić poziom skomplikowania projektu ile tylko jest w stanie. Każdy powinien też zastanowić się czym chciałby się zająć fabuła/design/edytor/fizyka/modyfikacje silnika/ai/grafika itd.
Dokładniej całość i tak wyjdzie przy techdemie, z tym się zgadzam ale przy tylu osobach warto z całością postępować ostrożnie szczególnie, że na razie mamy tylko kilka pomysłów a na pewno pojawią się nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Pon 19:43, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A co z TS'em? Chętnie bym pogadał na nim i wytłumaczył rozgrywkę mojego projektu, bo pisemnie nie da się przekazać niektórych rzeczy (no dobra da, ale za dużo pisania).
Według mnie na początek wystarczy coś o prostej rozgrywce nie wymagającej większego wysilenia umysłu bądź wielkich umiejętności, z miłą dla oka grafiką, aby grali wszyscy (nie Angry Birds )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:26, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ten projekt to zapewne jedyny który będziemy robić w takim składzie, więc nie bawmy się w "najpierw prosta gierka", tylko od razu róbmy zamierzony cel.
TS to TeamSpeak, tak? IMO lepiej mieć wszystko pisemnie - wtedy będzie mniej nieporozumień. A w miejscach gdzie tekst nie wystarcza to wstawisz jakąś grafikę z Painta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:36, 23 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Xirdusem. Nie ma co kombinować z ts ani robić za prostą gierkę. Wybór czegoś na miesiące roboty jest najrozsądniejszy. Te projekty, które teraz są dyskutowane są ok, widać, że jest dyskusja więc pod koniec tego miesiąca będzie można już stwierdzić co robimy a potem zajmiemy się kwestią: jak to zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mwojt
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: Czw 12:42, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Uważam, że najważniejsze jest wybranie projektu, który ma największe szanse realizacji, trzeba wziąć pod uwagę, że zbyt długi projekt może się rozsypać. Trzeba znaleźć optymalne rozwiązanie do możliwości graficznych i programistycznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xirdus
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:32, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
@mwojt
Warlock's Gauntlet trwał dwa-trzy lata, skład zmieniał się tysiąc razy - ale wyszło!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:53, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawa jest prosta. Jeśli od strony kodu wyjdzie jak trzeba to graficy się znajdą. Jeśli projekt przejdzie fazę techdema na odpowiednim poziomie w razie odejścia części osób chętni do pisania kodu też się znajdą. Najgorszy jest etap pierwszej grywalnej wersji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estivo
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żabów
|
Wysłany: Czw 22:54, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mogę zapytać się pixelarciarza czy by nie chciał brać w tym udziału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Will
Administrator
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:29, 26 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Do grafiki jeszcze długa droga Chociaż oczywiście możesz zapytać czy ewentualnie nie chciałby wziąć udział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hashedone
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:09, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyżby pomysł Xirdusa wygrał jako jedyny który jest zaproponowany w temacie finalnych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|